Da er sepikpumpa og sikringsbokser på plass i Hallais. Det som er den verste jobben er jo og rydde etter "montør" som er ombord.
Verktøy, skruer, strips, multimeter, sikringer og "rot" skal tilbake på sin vante plass.
Slik så det ut,
men nå er det ryddet, slik at en kan trø på dørken igjen. Må ta tak i forskjellig kabel og strøm etterhvert. Har begynt med å fjerne kabler som ikke er i bruk og få orden i rotet. Må nok få en sikringsboks som skal monteres i aktercabin også, slik at strøm der går til denne. Da håper jeg det blir bedre oversikt. Håper den "montøren" roter mindre enn den som var ombord nå (har ikke tru på det) :-).
Så var det et "prosjekt" som
MVRT & Co a/s (Malde-Vest-Rigg og Træbaatbyggeri )
fikk i "oppdrag" å bygge. Heldigvis lang leveringtid. Leverstidspunkt er ikke før vinteren er slutt. Og tar det lengre tid, så gjør det DET :-) :-) Oppdraget er
St. Canute
Originalen ble bygget i 1931 på Frederikshavns Værft og Flytedok A/S. Seilte som isbryter og slepebåt i Odense havn under navnet St. Knud. St Canute er 28 m lang, 7,6 m bred og stikker 3,8m. Disse målene er da på originalen forstår dere vel og ikke den MVRT & Co a/s bygger, he he :-).
Her er spantene
vinklet og limt på pass og her er
SB side
bordet halvegs opp.
I ettermiddag ble de 2 halvdeler
limt isammen
med Epokylim.
Uhhhhh, lim på fingrene, buksa og (muligens) i håret, nei det gikk greit utenom buksa, men den var gammel.
Nå får skroget tørke godt, helst til i morgen.
(håper jeg klarer og holde fingrene fra "fatet" før skikkelig tørt :-) )
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar