Det "svirret" i bakhodet og kunne bli inntresant og besøke. Vi bestillte hotell og tok avgårde.
Sto opp kl. 06.00, var på tur kl 06.45 og nådde ferga Mortavika-Arsvågen kl 07.30. Phuuuuu.
Været var delvis skyet og første stopp med kaffe og litt mat ble ca midt på
Sørfjorden
Noen regnbyger over Hardangervidda, men høyt skydekke så utsikten var allikevel bra. Mellom Dokka og Lillehammer hadde vi skybrudd så der gikk det seint. Opphold igjen i Lillehammer.
Jeg "overstyrte" (kjørte feil) GPS en, men den tok oss fint tilbake til
Mølla Hotell, Lillehammer.
Formen var jo TRØTT etter ca 10 timer kjøring, men etter litt mat og en liten "kvil" var det ut og se oss litt rundt i
Storgata.
Kom også forbi skulptur
Birkebeiner med kongsbarnet (foto i motlys).
Neste dag etter frokost dro vi til Norsk Vegmuseum ved Hunderfossen.
Noe av det første vi møtte var
Volvosnutebuss
som kjørte rundt på området. "Stiligt".
Så litt om utstillingen (satt sammen av meg).
Vegarbeideren begynte nok med
Annleggsbåre av tre og
Steibukk
Så kom vel lastebil etter vært, her en
Chevrolet 1927 mod.
Sylindervolum ca 3 liter, 20 hk,
Vekt 1400 kg, nettolast 1000 kg.
Pris i 1927: kr 3600,-
Så ble det (kansje) hjelp av en
Vegskrape
slept av traktor/bil og enda et hjelpemiddel
Wiregravemaskin
Denne er fra ca 1945.
Type E 300 NDT
Fabr.: Nordest, Frankrike
Nok nå, fortsettelse følger.....
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar