torsdag 28. august 2014

He forflyttet osse


Hai :-)

Her va me ijenn. 
Ok, nå he me forflytta osse t  Skjernarøyane (hum, kossen skives d ?) E  nok skreve feil, men dokke forstår sånn ca kor d  e.

Jekk ein tur åg forbi någen blomster me "stal" (stjal, he he fotograferte).

He stjåle mange itte kvert, her ei....


..... rø Rose....
....åg ei...


......gule lilja (håbe eg d  e).

Forbi ei vegskjering kor det itje e  någe jord, men ......


......blader i fjellsprikker....
....vokse d  alligavel :-)

Jekk forbi ei kozeligge....


......gammale løa.
(konne me bodd bårti den eine enden?..... NEI trur itje d :-(  )

Åppi ei lyktestolpa satt ei måga å kikkte ner å sa.....


.......KA GLOR DU PÅ?......
.....EG...., ITJE PÅ DEG IALLAFALL he he

Rett me siå på kaien me låg va d  lødd åpp någen steinar. Ei "tigerkatt" kåm forbi.....


......jeispa....

......slappte av åg .....


.....såvna.

Våkna itte ei stund å "sa" , "fint eg fekk såva ve siå av deg, så nå e  eg udkvilte  åg.....



....ser slik ud, klar for kveldsjakt".

I kveldsmodsol så eg nette t ....


.... blindpassaskjerene.

Vere e  fortsatt....


....delvis skyet, fint ver :-)

Solgangsbrisen la seg åg d  blei .....


.......stille pent.....
...åg solå va på veg ner.

Nå jekk...


...solå ner.

D  va nåkk ein bra dag. 
NA NNA, HEI DÅ :-)

mvh Hallais

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar