onsdag 15. juni 2016

langt udi Juni

BABB-BABB

:-)

Så va d   langt udi Juni.
Ka d  går i?, mja d  "vanliga". Litt Hallais å  litt modellbygging. Modellbygging e  d   lita av pga sommarti åg andre jøremål.

Då seie eg meg ferrige me rekkverk på "låfte".




Någe e bittelitt sjeift, men sterkt å funke på Hallais. Hålle meg på plass om eg sku kveltra på "låfte" he he.

Siden rekkverk e ferrigt å fina vere, sette me åpp.....


....vimpelen på baugen.
 Når bådar he vimpel på bauen, vett dokke ka den hette?...... Då får eg sei d  t  di såm itkje vett. Den vimpel på bauen hette GJØS ( heis Gjøsen).

Så va .....


.....innredning i Norstrand....
.....produsert. Bare av rester.

Hummmm, ska .....


.....trappå te "lofte"....
.... malast? Ja, tar gult som på Hallais på vanger åg grått såm dekk på trinn. Teaktrinn e  tatt av for lettere vedlikehold.

Så va d  ein båt såm sto åppe for bunnsmøring i JB. He he, her kan me jørr et pek.


Tenner åg store bokstaver.....
.....blei "montert" på sia. Ein utførte åg eg spanderte svarte teip. Når eiger så d  va han heilt "hysterisk av latter". Så prosjektet blei bra.

Her e trappå....


.....ferdig malt.
Mja, nei blir nok motering av teaktrinn ijenn. Var smalt å "springa åpp å ner". Må pusses å monteres på ny.

I skyvedørå va d  trekk. Hadde någe pakning såm ikje va bra. Kjypte..... 


......ny dørlistkost.
 Så litt Chili farge på så får me se åm d  funke.

Dette va litt "arbeid" såm he føregått ca den siste månen.

Kåmme d  någe annet nytt i juli? Me får se.....

Hei å hå :-)
mvh Hallais

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar